Az első magyar digitális nomád túraszervező vállalkozás
Az első magyar digitális nomád túraszervező vállalkozás
A digitális nomád lét legnagyobb hátránya a magány, aminek elkerülésére külföldön már igen sok vállalkozás jött létre: coworking irodák, coliving szolgáltatások és digitális nomád túrák is elérhetőek azok számára, akik a világ bármely pontjáról dolgozhatnak, de mégsem szeretnének egyedül lenni. Magyarországon a The Paradise Project az első vállalkozás, amely bepillantást enged a digitális nomád létbe, méghozzá úgy, hogy a résztvevőknek nem kell feladniuk az itthoni életüket és egy percet sem kell magányosan tölteniük, mégis a világ egyik legtávolabbi pontjáról dolgozhatnak ugyanolyan hatékonyan, mintha a jól megszokott irodájukban ülnének. „Mindketten szenvedélyes utazók vagyunk, rengeteg egzotikus helyen jártunk már együtt, ahová sok esetben vittük magunkkal a munkánkat is. Vagyis tapasztalatból tudjuk, hogy lehetséges egyszerre hatékony munkát végezni és idegen kultúrákat felfedezni, ezt az élményt pedig szeretnénk másokkal is megosztani.” – mondja a The Paradise Project egyik alapítója, Matykó Noémi, a Chiro Marketing Ügynökség alapítója.
Kiknek való ez a digitális nomád túra?
A túrákra olyan vállalkozókat és szabadúszó szakembereket várunk, akik szeretnének szakmailag fejlődni, nyitottak az új kultúrák felé és szívesen laknak és dolgoznak együtt hozzájuk hasonló szakemberekkel. Ellentétben a legtöbb külföldi digitális nomád túrászervezővel, mi nem csupán közös szállást és coworking lehetőséget biztosítunk a résztvevőknek, hanem szakmai képzéseket is, melyek kézzel fogható, a gyakorlatban azonnal használható tudást adnak. „Nagyon sok induló vállalkozás ott vérzik el, hogy tudás vagy tőke híján nem fordítanak elég erőforrást a marketingre és a sajtókommunikációra, pedig ezek nélkül ma már szinte lehetetlen sikert elérni. A mögöttünk álló több mint 8 év online marketing és PR tapasztalatot tréningeken és workshopokon keresztül adjuk át a résztvevőknek, akik azonnal saját vállalkozásuk javára fordíthatják az új ismereteket.” – mondja a másik alapító, Gál Laura, aki startupok és kkv-k kommunikációs aktivitásait tervezi és menedzseli. A program része a nemzetközi startupperekkel és helyi vállalkozókkal történő aktív networking, akik vendégelőadóként is megosztják tapasztalataikat a projekt résztvevőivel. Utóbbi programokat leszámítva a túra nyelve végig a magyar lesz, így azoknak sem kell aggódniuk, akik nem beszélik jól az angolt, hiszen a szervezők mindent lebonyolítanak helyettük.
A szakmai programok mellett természetesen izgalmas kalandokkal is készülünk Nektek: felfedezzük együtt Bali szépségeit, kirándulunk, strandolunk, szörfözünk, scooterezünk és jógázunk. A programból mindenki annyira veszi ki a részét, amennyire szeretné, hiszen éppen ez a jó a mi túráinkban, hogy teljes mértékben személyre szabhatóak.
Első alkalommal az indonéziai Balira megyünk 15-20 digitális nomáddal idén nyáron, július 5-től 17-ig. A jelentkezés elindulása utáni első héten a helyek harmada betelt. A résztvevők között van webdizájner, fotós és marketinges is, várakozásaink szerint a különböző szakterületek kedveznek majd a szinergiáknak.
A részletes programokat és a csomagárakat ITT találod, jelentkezni a túrára pedig EZEN A LINKEN tudsz.
Akik már beszámoltak a The Paradise Projektről:
Hogyan sikerült mindezt elérni?
Biztosan felmerült Benned a kérdés, hogy hogyan lett legalább 5 jelentkezőnk (a valóságban 7, csak szeretünk szerények lenni) mindössze néhány nap alatt? Mi magunk is meglepődtünk ezen a nagy sikeren, habár titkon hasonlóban reménykedtünk. Most megosztunk Veled néhány titkot, hátha hasznát veszed a saját vállalkozásodban.
Eredmények
- 7 nap alatt 7 jelentkező
- organikus megjelenések a Kossuth Rádióban, A Kreatív.hu-n, a marieclaire.hu-n, a style.hu-n, a szeretlekmagyarorszag.hu-n, csak hogy a legnagyobbakat említsük.
- kevesebb, mint 10 000 Ft marketingköltség
- 0 Ft PR költség
Három fontos pillér
Alapos profilozás és pontos Facebook hirdetésbeállítások
Amikor elkezdtük a piackutatást, a versenytársainkat alaposan kielemeztük, de ez még nem volt elég ahhoz, hogy rátaláljunk a jó product-market fitre. Kellett hozzá még valami: a célcsoportunk pontos ismerete. Az alapos profilozás elengedhetetlen volt ahhoz, hogy lássuk, milyen típusú emberek alkotják a célcsoportunkat, és hogy hol találjuk meg őket. A profilozás eredményeként az addig csupán nagy vonalakban körülhatárolható célcsoportokat egészen pontosan körül tudtuk írni, és ami még fontosabb: targetálni Facebookon. Teszteltük magát az üzenetet és a kreatívot is, így most már csak azokat használjuk, melyek a célcsoportjaink körében a legnépszerűbbek voltak.
Ütős pitch és sajtóközlemény
Az nem elég, ha Te tudod, hogy mitől jó a terméked, azt el is kell tudni mondani. Egy jó pitch nemcsak átadja a sztori lényegét, de úgy van megírva, hogy meggyőzi a szerkesztőt arról, hogy érdekes lesz az olvasónak is. Nem tagadom, hogy a pitch jó néhányszor át lett írva, mert pont úgy éreztem magam, mint a cipész, aki a saját lábára készít cipőt: aggódtam, hogy túl szerény, aztán hogy túl feltűnő, aztán azon, hogy túl rövid, majd hogy túl hosszú. Nem közleményként küldtem ki, mivel induló vállalkozásról szóló közleményre nem sűrűn vevők a szerkesztők, hanem egyedi pitcheket írtam a szerkesztőknek. Mást küldtem a Kreatív.hu-nak, mint a Marie Claire-nek és megint mást, mint a Kossuth Rádiónak.
Folyamatos customer szerviz
Természetesen számtalan lead érkezett, akiknek csak egy részéből lett ügyfél, de ez minden vállalkozás esetében így van. Induláskor nem a tökéletesség, hanem az MVP (minimum viable product) volt a célunk, azaz egy olyan szolgáltatás, amely már megállja a helyét a piacon és amelyet menet közben tökéletesíthetünk, így számítottunk arra, hogy lesznek a dolognak gyerekbetegségei, ami így is lett. Többször leállt a honlap a nagy látogatottság miatt, néha nem működött a jelentkezési formula, nem voltak teljesen készek a szerződések, amikor már befutott az első jelentkező, stb. Minden nehézség ellenére mindig minden emailt megválaszoltunk, minden telefont felvettünk, még késő este is, és megköszöntük, ha jelezték az érdeklődők a technikai hibát, amit azonnal igyekeztünk orvosolni, és ez a mai napig folyamatosan így van. Induló vállalkozásként a bizalom építése a nulláról kezdődik és mi igyekszünk megszolgálni és meg is tartani, ha már elnyertük.
Ha szeretnéd részleteiben megtanulni a hatékony Facebook hirdetéskezelési módszereket és nem szeretnél havonta százezereket költeni PR ügynökségre, akkor tarts velünk az első digitális nomád túrára Balira, és gyere haza tudással és kalandokkal gazdagon.
Ha kíváncsi vagy a részletes programokra és a csomagárakra, akkor kattints IDE.